Čo to je?

Toto ochorenie postihuje najmä kožu. Ale vo svojej podstate je to ochorenie imunitného systému. Prejavuje sa hnedočervenými ložiskami a odlupujúcimi šupinkami (lakte a kolená), ale môže sa vyskytnúť kdekoľvek. Charakteristickým prejavom tohto ochorenia je 10x rýchlejšie olupovanie kože na rozdiel od normálneho stavu.

Nejde „len“ o olupovanie kože. Toto šupinatenie kože spôsobuje veľké svrbenie, bolestivosť a v niektorých prípadoch to vyvrcholí až krvácaním. Tieto nepríjemné prejavy sa dajú dlhodobou a úspešnou liečbou potláčať a zmierňovať.

Príčina vzniku ochorenia nie je známa. Ako pri väčšine ochorení, dôležitú úlohu hrá dedičnosť.

Liečba psoriázy:

Poznáme niekoľko liečebných postupov, ktorými vieme úspešne zmierniť ochorenie:

1. Lokálna liečba: Aplikácia prípravkov lokálne – na postihnutú kožu. Využíva sa pri pacientoch, ktorí trpia menej závažnou formou psoriázy. Najväčšou výhodou je, že má málo negatívnych účinkov. Pri tejto liečbe si na postihnuté miesto nanášate rôzne gély, mastičky a krémy.
  2. Systémová liečba: Podávanie tabliet alebo injekcií. Podávaná účinná látka sa dostáva takýmto spôsobom cez krvný obeh do celého organizmu – a tým pádom môžu pribudnúť nežiaduce účinky. Pacient musí byť pod lekárskych dozorom.
  3. Biologická liečba: Látky vyrobené genetickým inžinierstvom – podobné molekulám v ľudskom tele. Tlmí zápal v ranej fáze. Táto liečba je v začiatkom a nie je veľmi zaužívaná a rozšírená.
  4. Laserová liečba pomocou excimerového lasera – veľa výhod a ŽIADNE vedľajšie účinky!

Aké sú výhody?

• Viditeľne kratšia doba liečby než pri ostatných zákrokoch
  • Nie je potrebné denno-denne natieranie postihnutých miest rôznymi prípravkami
  • V priebehu 5 minút vieme ošetriť až 20% pokožky – rýchly priebeh ošetrenia
  • Laserové lúče zasahujú IBA postihnutú pokožku

Pre koho je liečba vhodná?

• Pre pacientov, ktorí trpia miernou až strednou formou psoriázy. (aj pre detských pacientov!)

Priebeh ošetrenia:

• stanovenie dávky laserového žiarenia (podľa hrúbky psoriázy a typu pleti)
  • ošetrenie trvá do pol hodiny (podľa závažnosti) a je BEZBOLESTNÉ
  • ošetrenie je na pravidelnej báze ( väčšinou 2x za týždeň po dobu 3-4týždňov )
  • na postihnuté miesto na koži lekár alebo školená sestra priloží laser, ktorý aplikuje koncentrovaný lúč laserového svetla priamo do cieľovej oblasti

Kedy zbadám prvé výsledky?

• Pre prvé viditeľné výsledky si budete všímať už po 2-3 laserových ošetreniach
  • Pre optimálny výsledok je potrebné absolvovať priemerne 8-10 ošetrení