Cena tohto zákroku

od 50€*

*táto cena je len orientačná. Konečnú cenu zákroku určí ošetrujúci lekár po konzulácii s pacientom na základe vyšetrenia

Kompletný cenník

Každé poklesnutie, či vyvýšenie kože vybočujúce z rámca prirodzenej štruktúry pokožky a robí ju nevzhľadnou. Vo veľkej miere sa na týchto odchýlkach podieľajú jazvy. Najčastejšími príčinami vzniku vpadnutých, poklesnutých (hypotrofických) jaziev sú akné, ovčie kiahne, úrazy a operácie.

Jazvy zhrubnuté tzv. hypertrofické a keloidné sa môžu vyskytovať kdekoľvek na tele. Sú dôsledkom poruchy v procese hojenia, pri ktorom dôjde k nadmernému “hojeniu”, až vznikne niečo navyše. Niektoré sú komplikované sprievodnými pocitmi svrbenia či dokonca bolesti. Objavujú sa po akné, po úrazoch a operáciách ale i po očkovaní, zriedka aj spontánne bez zjavnej príčiny.

Dôležité je zohľadniť vek jazvy. Čerstvé jazvy sa liečia inak ako sa pristupuje k liečbe jaziev starších ako 1 rok. Najmä u jaziev odolávajúcich sólo liečbe je spojenie viacerých liečebných postupov potrebné k dosiahnutiu pokroku v liečbe.

Cieľom je jazvu vyrovnať na úroveň okolitej kože a farebne ju čo najviac zjednotiť s prirodzenou farbou pokožky.

Možnosti liečby sú pomerne široké závisí od druhu a stavu jazvy.

• Silikónové produkty vo forme gélu, tyčinky či náplasti
  • Chemický peeling
  • Injekčné ošetrenie jazvy (Diprophos)
  • Výplň jaziev kyselinou hyaluronovou
  • Laserové ošetrenie jazvy frakčným CO2 laserom
  • Chirurgické odstránenie jazvy

Pod pojmom chirurgická revízia jazvy rozumieme úplne alebo častejšie čiastočné zmenšenie jazvy. Jednotlivé spôsoby revízie volíme podľa typu jazvy, jej príčiny a veľkosti ako aj podľa typu pacientovej pokožky. Dôležité je taktiež posúdiť či ide o operáciu vykonávanú z dôvodov kozmetických alebo z dôvodov funkčných.

Jednotlivé spôsoby chirurgickej revízie jaziev

Excízia

Je to spôsob, pri ktorom chirurg odstráni (vyreže) časť jazvy čím zredukuje jej veľkosť. Tento spôsob používame najčastejšie u veľkých jaziev, ktoré nemôžu byť ošetrené inou (nechirurgickou) metódou.

Štepy a kožné náhrady

Kožné štepy používame najčastejšie pri liečbe kontraktúr a veľkých jaziev (jazvy po popáleninách či iných traumách). Ak na mieste poranenia nie je dostatok kože vhodnej na prekrytie rezu vzniknutého po odstránení pôvodnej jazvy, využívame kožné štepy. Kožné štepy získavame z takých častí pacientovho tela, kde sa nachádza zdravá pokožka. Táto zdravá pokožka musí zodpovedať farbou a kvalitou kože na miestu kam budeme štep prenášať.

Z-plastika a W-plastika

Z-plastika a W-plastika sú metódy využívané na liečbu kontraktúr a minimalizáciu viditeľnosti jazvy. Zvyčajne nie sú využívané na liečbu keloidných či hypertrofických jaziev. Tieto metódy spočívajú v umiestňovaní jaziev pozdĺž prirodzených línií kože.

Mám záujem o*

Zákrok
Invalid Input

Meno a priezvisko*

Telefónne číslo*

E-mailová adresa*

Prosím, uveďte Vami preferovanú formu kontaktu*

Správa pre nás*

Prosím, uveďte návrh termínu konzultácie.

Do*

Absolvovali ste konzultáciu pred zákrokom?*

Absolvovaná s*

V zariadení*

Dátum absolvovanej konzultácie*

Prosím, uveďte návrh termínu konzultácie.

Do*

Prosím, uveďte návrh termínu vykonania zákroku.

Overenie