Kŕčové žily

Sú najbežnejším cievnym ochorením, ktoré postihuje zvlášť obyvateľov vyspelých krajín. Kŕčovými žilami trpí asi 40 % žien a 20 % mužov.
Vznikajú rozšírením a predlžením povrchových žíl.
Pri vzniku kŕčovej žily dôjde najprv k porušeniu pevnosti žilnej steny. Tam, kde je stena oslabená, sa žily rozširujú a dochádza k poruche funkcie žilných chlopní.
Boľavé a opuchnuté nohy či kŕčové žily bývajú prvým príznakom chronického žilového ochorenia, ktoré sa dá v mnohých prípadoch efektívne liečiť. Až tri štvrtiny postihnutých pociťuje bolesť a kŕče už v počiatočnom štádiu bez viditeľných zmien. Azda ani nie je potrebné zdôrazňovať, že čím skôr lekára navštívime, tým lepšie urobíme. Ochorenie môže totiž prerásť do závažnejších štádií s nemenej závažnými následkami.
Liečbu môžeme rozdeliť na konzervatívnu (venofarmaká a elastická bandáž) a liečbu zameranú na odstránenie kŕčových žíl (skleroterapia a chirurgická liečba).
Liečba by sa mala realizovať vždy podľa potrieb pacienta a jeho nálezu na dolných končatinách.
Ponúkame Vám najmodernejšie operačné riešenie tohto ochorenia a to metódu EVLT (Endo Venous Laser Treatment) – vnútornú laserovú liečbu.
Po dôkladnom sonografickom vyšetrení určíme poruchu a príčinu kŕčových žíl na vašich dolných končatinách a navrhneme operačný postup.

Čo je EVLT?

Endo Venous Laser Treatment (vnútrožilová laserová liečba) je najnovšia a najjednoduchšia liečba pre vypuklé kŕčové žily.

Ako sa to robí?

EVLT sa vykonáva v celkovej anestézii, ktorá trvá obvykle len tridsať až šesťdesiat minút. 2-3 hodiny po operácii pacient odchádza domov. Prvá kontrola je po dvoch dňoch a stehy sa odstraňujú na 8-10 en. Prvých 24 hodín je potrebné dodržať kľud na lôžku, potom je možná chôdza. Väčšina pacientov sa môže vrátiť do práce za 7-14 dní., ale všetci by sa mali zdržať intenzívnej činnosti po dobu troch týždňov. Bandáž dolnej končatiny sa nosí po dobu troch týždňov po zákroku.

Aké sú nevýhody a riziká?

EVLT je invazívny postup, a pri všetkých invazívnych procedúrach je malé riziko krvácania, infekcie, alergickej reakcie na anestetiká a poškodenia iných tkanív. Hoci tieto riziká sú teoreticky možné sú veľmi zriedkavé.

Ako funguje EVLT?

Laserová energia dokáže vo vnútri žily vyvinúť až 700 stupňovú teplotu, ktorá spôsobí tzv. vaporizáciu (zmrštenie) žily a jej následné uzavretie a potom aj jej vstrebávanie. Krvné podliatiny, ktoré vzniknú pri operácii sú minimálne a rýchlo sa vstrebú, sú spôsobené len prepichom žily pri zavádzaní laserového vlákna. Potom, medzi 4. až 10. dňom, prebehne zápalová reakcia v poškodenom žilovom systéme ako hojivý proces a neskôr už len vstrebávanie nefunkčných uzavretých kŕčových žíl v dolných končatinách. Po 6 až 8 týždňoch sú varikozity väčšinou vstrebané, najneskôr však do 3 mesiacov. Možné je pretrvávanie farebných zmien na koži, ale aj tieto farebné zmeny postupne vymiznú. Návrat k plnej fyzickej aktivite je individuálny, ale najneskôr do 14 dní od operačného zákroku.

Mám záujem o*

Zákrok
Invalid Input

Meno a priezvisko*

Telefónne číslo*

E-mailová adresa*

Prosím, uveďte Vami preferovanú formu kontaktu*

Správa pre nás*

Prosím, uveďte návrh termínu konzultácie.

Do*

Absolvovali ste konzultáciu pred zákrokom?*

Absolvovaná s*

V zariadení*

Dátum absolvovanej konzultácie*

Prosím, uveďte návrh termínu predoperačných vyšetrení.

Do*

Prosím, uveďte návrh termínu vykonania zákroku.

Overenie